Κυριακή 14 Απριλίου 2024

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ: Η ΕΥΡΩΠΗ ΚΡΑΤAΕΙ ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΑΛΛΑ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΝΑ ΚΛΕΙΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Το μεταναστευτικό αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο πρόβλημα της κυπριακής κοινωνίας με έντονο τον προβληματισμό για το αύριο του τόπου. Παρά τον θυμό και την αγανάκτηση που επικρατεί, οφείλουμε όλοι να συνεργαστούμε για να εξεύρουμε λύσεις για το σοβαρό αυτό πρόβλημα, μακριά από ακραίες εξάρσεις και στείρες αδιέξοδες πολιτικές.  

Η πρόσφατη «εισβολή» στο νησί μας δια θαλάσσης από παράτυπους μετανάστες πρέπει να μας αφυπνίσει και να μας οδηγήσει στην λήψη πιο δραστικών μέτρων και αποφασιστικών παρεμβάσεων προς την Ευρωπαϊκή Ένωση που θα αποτρέψουν την περαιτέρω δημογραφική αλλοίωση της πατρίδας μας.

Ως κράτος-μέλος της ΕΕ έχουμε υποχρεώσεις και σεβόμαστε τις Διεθνείς Συνθήκες. Παράλληλα όμως έχουμε χρέος να προστατεύσουμε τους κύπριους πολίτες, την εθνική μας ασφάλεια και ταυτότητα και να αποτρέψουμε την εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού που συντελείται. 

Η πρόσφατη επικύρωση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο της μεταρρύθμισης της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μετανάστευση και το άσυλο, μιας προσπάθειας που κράτησε 3 χρόνια, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα βελτίωσης προς την ορθή κατεύθυνση. 

Για πρώτη φορά θεσπίζεται μια αυστηρή νομοθεσία για την διαχείριση του σοβαρότατου αυτού προβλήματος, ενώ την ίδια στιγμή ενσωματώνεται για πρώτη φορά η κοινή ευθύνη και αλληλεγγύη για τα κράτη που δέχονται τη μεγαλύτερη πίεση όπως είναι και η Κύπρος.   

Την ίδια στιγμή θα επιδιώκονται και συμφωνίες σε επίπεδο ΕΕ για μετεγκατάσταση σε τρίτες χώρες, καθώς επίσης και η λήψη μέτρων κατά χωρών που εργαλειοποιούν το μεταναστευτικό, όπως δηλαδή κάνει εις βάρος μας και η Τουρκία.

Παρά την επικύρωση του Κοινοβουλίου, δεν μπορώ να παραγνωρίσω ότι η μέχρι πρόσφατα στάση της Ευρώπης στο μεταναστευτικό ήταν αποτυχημένη και οδήγησε, ειδικά τα κράτη της πρώτης γραμμής, σε αδιέξοδο.

Η οικονομική βοήθεια που παρέχεται για να ασκούμε επιδοματική πολιτική δεν αποτελεί μέτρο αντιμετώπισης του προβλήματος, αντιθέτως το ενθαρρύνει. Η Ευρώπη έχει υποχρέωση και οφείλει να αφουγκραστεί τα κράτη-μέλη της που κινδυνεύουν λόγω της γεωγραφικής τους θέσης και να αναλάβει τις ευθύνες που τις αναλογούν.

Παρά το ότι μειώθηκαν οι ροές και οι αιτήσεις από την υποσαχάριες χώρες της Αφρικής μέσω της γραμμής κατάπαυσης του πυρρός, δυστυχώς αυξήθηκαν οι παράνομες εισβολές δια θαλάσσης. Οι αριθμοί όσον αφορά τις αιτήσεις Σύρων είναι ανησυχητικές και κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και φανερώνουν το μέγεθος του προβλήματος της Κύπρου από τις ροές Σύρων μέσω του Λίβανου.

Εδώ είναι που χρειαζόμαστε την αλληλεγγυή από τους ευρωπαίους εταίρους μας. Για τη μικρή μας πατρίδα, θα πρέπει άμεσα να αναγνωριστεί ότι η Συρία δεν είναι πλέον εμπόλεμη ζώνη ή τουλάχιστον να αποχαρακτηριστούν συγκεκριμένες περιοχές. Αυτό θα λύσει τα χέρια των αρχών και θα δώσει την δυνατότητα να απορριφθούν αιτήσεις ασύλου αλλά και να προχωρούν οι αρχές νόμιμα σε απελάσεις. Το κυριότερο είναι ότι θα σταλεί το μήνυμα ότι η χώρα μας δεν είναι ξέφραγο αμπέλι που οποίος θέλει παίρνει την βάρκα και έρχεται στην Κύπρο. Ας μην ξεχνάμε ότι στον Λίβανο βρίσκονται περίπου 2 εκατομμύρια Σύριοι και αναμένουν την ευκαιρία για να φύγουν για τον δυτικό πολιτισμό. Για αυτό η αναγνώριση της Συρίας ως ασφαλή χώρα ή έστω περιοχών της, είναι μονόδρομος.

Το μέγεθος του προβλήματος με ροές από Συρία διαφαίνεται και μέσα από τους αριθμούς των αιτήσεων ασύλου. Το 2022 οι αιτήσεις ασύλου από Σύρους ήταν σε ποσοστό 19% του συνόλου αιτήσεων, το 2023 ανέβηκε στο 53% και το πρώτο τρίμηνο του 2024 κάλπασε στο 81%!

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που ισχύουν για την Κύπρο:-

1) Την μικρή έκταση της Κύπρου και τον μικρό πληθυσμό

2) Τον εποικισμό των κατεχόμενων, αφού η Τουρκία εδώ και χρόνια προβαίνει σε ενέργειες δημογραφικής αλλοίωσης στις κατεχόμενες μας περιοχές διοχετεύοντας παράνομα Τούρκους εποίκους εις βάρος των νόμιμων κατοίκων

3) Την υπογεννητικότητα του τόπου μας. Η Κύπρος έχει παραδοθεί αυτή την στιγμή στην εθνική αντικατάσταση αφού η μείωση γεννήσεων των Ελληνοκυπρίων αναπληρώνεται από τις μεταναστευτικές ροές και όχι από τις γεννήσεις κυπρίων με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε στις γεννήσεις κυπρίων να βρισκόμαστε στο πυθμένα της ευρωπαϊκής ένωσης.

Η Κύπρος ανήκει στα κράτη-μέλη της πρώτης γραμμής και δέχεται μεγάλο αριθμό μεταναστευτικών ροών εξαιτίας διάφορων παραγόντων και ειδικότερα:-

1) Η γεωγραφική μας θέση αφού είμαστε χώρα πρώτης γραμμής με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να αποφύγουμε τις μεταναστευτικές ροές

2) Είμαστε ημικατεχόμενη πατρίδα με αποτέλεσμα η γραμμή κατάπαυσης του πυρός να μην θεωρείται (και πολύ ορθά) ως εξωτερικό σύνορο με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να ασκήσουμε αποτελεσματική διαχείριση των ροών που εισέρχονται στις ελεύθερες περιοχές μέσω Κωνσταντινούπολης-κατεχόμενων εδαφών μας

3) Δεν έχουμε χερσαία σύνορα με αποτέλεσμα όσοι έρχονται στην Κύπρο με την προοπτική να πάνε σε άλλη χώρα όπως τους υπόσχονται οι διακινητές, να εγκλωβίζονται στο νησί και να μένουν αφού η μόνη εναλλακτική είναι η επιστροφή πίσω στην χώρα τους

Αυτοί οι παράγοντες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά πρέπει τύχουν αξιολόγησης από την Ευρώπη και να την οδηγήσουν σε αποτελεσματικές αποφάσεις για μέτρα αντιμετώπισης του προβλήματος και προστασίας του κάθε κράτους-μέλους σύμφωνα με τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.  Γιατί επαναλαμβάνω ότι, η μέχρι σήμερα στάση της Ευρώπης έναντι των κρατών-μελών της ειδικά που ανήκουν στη πρώτη γραμμή είναι αποτυχημένη και υποκριτική.


ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΠΑΖΑΡΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΔΗΣΥ ΠΑΦΟΥ

Σάββατο 9 Δεκεμβρίου 2023

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΘΝΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ

Η απόφαση της κυβέρνησης, μετά από πιέσεις του Δημοκρατικού Συναγερμού, για συμπερίληψη στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Υγείας για το 2024 σχετικής πρόνοιας για την ίδρυση και λειτουργία Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου, είναι μια θετική εξέλιξη που μας ικανοποιεί. Ο δρόμος για ίδρυση και λειτουργία του Ινστιτούτου είχε ανοίξει από τον Οκτώβριο του 2021 όταν εγκρίθηκε από το προηγούμενο Υπουργικό Συμβούλιο ο διορισμός του Δρ. Παύλου Δράκου στη θέση του προέδρου και ήταν κάτι που χαροποίησε τόσο τον ιατρικό κόσμο όσο και τους ασθενείς. Η μη συμπερίληψη του στο προϋπολογισμό του 2024 από το Υπουργείο Υγείας  ήταν μια αρνητική έκπληξη για εμάς, ενεργήσαμε αμέσως ασκώντας έντονες πιέσεις προς την κυβέρνηση όπου και έκανε κατανοητή την ανάγκη δημιουργίας του Ινστιτούτου και προχώρησαν σε αποκατάσταση του λάθους τους.

Ο καρκίνος είναι η δεύτερη αιτία θανάτου και οι προβλέψεις είναι δυσοίωνες, θερίζει από άκρη σε άκρη καταστώντας αδήριτη ανάγκη την εφαρμογή μία Εθνικής Στρατηγικής αφού πλέον θεωρείται ζήτημα της δημόσιας υγείας και θα πρέπει να επικεντρωθούμε στη ενίσχυση των μέσων για την έγκαιρη διάγνωσή του. Με την δημιουργία του ανεξάρτητου Ινστιτούτου προβλέπεται η παροχή υψηλής ποιότητας ογκολογικών υπηρεσιών, η καλυτέρευση της βοήθειας και συμβουλών από την πρώιμη πρόληψη μέχρι την θεραπεία και την ανακουφιστική φροντίδα.  Στόχος είναι να καταστεί το Ινστιτούτο ως πυρήνας που θα ενώσει, θα οργανώσει, θα καθορίζει πλάνα, χρονοδιαγράμματα και δράσεις στα υφιστάμενα ογκολογικά τμήματα έτσι ώστε να αξιοποιηθούν όλα τα ογκολογικά κέντρα της Κύπρου και η προσβασιμότητα των ασθενών σε όλες τις ογκολογικές υπηρεσίες και ειδικά σε καινοτόμες θεραπείες.  

Θερμές ευχαριστίες σε όλους όσους οραματίστηκαν την δημιουργία του και σε όσους εργάστηκαν για την υλοποίηση αυτού του θεάρεστου έργου.

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΠΑΖΑΡΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΔΗΣΥ ΠΑΦΟΥ
ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Τρίτη 6 Ιουνίου 2023

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ "ΑΛΗΘΕΙΑ": ΥΠΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ, Ο ΣΙΩΠΗΛΟΣ ΕΦΙΑΛΤΗΣ

Σε επίπεδο κρατών μελών, η μικρή Κύπρος κατέγραψε την μεγαλύτερη αναλογία νέων αιτήσεων ασύλου, 885 ανά εκατομμύριο άτομα, αριθμός που την κατατάσσει στην πρώτη θέση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, άσχετα αν σε σχέση με τον περσινό Φεβρουάριο  υπήρχε μείωση στον αριθμό τους. Η δυσαναλογία των αριθμών νέων αιτητών ασύλου με τον αριθμό πληθυσμού μας εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους για την εθνική μας ασφάλεια, για την ταυτότητα, την θρησκεία και τον πολιτισμό μας.
 
Το στατιστικό αυτό στοιχείο πρέπει να προβληματίσει τους πάντες και να αφυπνίσει τους αρμοδίους να λάβουν δραστικά μέτρα. Παρά τα όποια θετικά μέτρα λήφθηκαν για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού, εντούτοις, οι αριθμοί είναι άκρως ανησυχητικοί για το μέλλον των ελληνοκυπρίων και θα πρέπει να εστιάσουμε, θα πρέπει να βρούμε λύσεις άμεσες όχι μόνο στις μεταναστευτικές ροές αλλά και στη αντιμετώπιση του δημογραφικού μας προβλήματος και της υπογεννητικότητας μας.
 
Το δημογραφικό και η υπογεννητικότητα της Κύπρου έχει καταντήσει μάστιγα για τον τόπο μας και θα πρέπει να αντιμετωπίζεται πλέον ως εθνικό μας ζήτημα. Κάθε λαός, για να επιβιώσει εθνικά και να αναπτυχθεί, να διαιωνιστεί, απαιτείται να καταγράφει γεννήσεις εντός ενός συγκεκριμένου ποσοστού γεννήσεων. Αντιθέτως, λαός που δεν γεννά είναι καταδικασμένος σε αφανισμό. Το τρίπτυχο του δημογραφικού θανάτου μιας χώρας είναι: Α) Υπογεννητικότητα, Β) Γήρανση πληθυσμού και Γ) Μετανάστευση. Δυστυχώς και στα τρία αυτά θέματα είμαστε πρωταθλητές και για να φτάσουμε μέχρι εδώ συνέβαλλαν αρκετοί και διάφοροι παράγοντες. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται το φαινόμενο τα νέα ζευγάρια να βάζουν σε δεύτερη μοίρα την απόκτηση μεγαλύτερης οικογένειας, αφού, κάπου οι χαμηλοί μισθοί, κάπου το ότι οι νέοι μας δεν αποφασίζουν νωρίς να αποκτήσουν οικογένεια και δίνουν προτεραιότητα στις σπουδές τους ή προτιμούν πρώτα την επαγγελματική τους αποκατάσταση, αλλά και το αποτρεπτικά αυξανόμενο κόστος ζωής στη Κύπρο που σε συνδυασμό με την έλλειψη κινήτρων, την ολιγωρία και την μη διορατικότητα των εκάστοτε κυβερνήσεων να δώσουν κίνητρα στους νέους μας για δημιουργία πολυμελούς οικογένειας, μας οδήγησαν στα ποσοστά που έχουμε σήμερα.
 
Ειδικά όσον αφορά τα κίνητρα για αύξηση των γεννήσεων θεωρώ πως θα έπρεπε να καταρτιστούν Εθνικά Στρατηγικά Σχέδια και Σχέδια για χρηματοδοτήσεις/οικονομικά κίνητρα όπως:-
 
Α) Οικονομική βοήθεια σε γεννήσεις ανά παιδί
2) Φοροαπαλλαγές και φοροελαφρύνσεις  
3) Στεγαστικά κίνητρα
4) Πρόωρη σύνταξη στις πολύτεκνες μητέρες
5) Εκπόνηση σχεδίων για οικονομική και κοινωνική στήριξη
6) Αναβάθμιση και επέκταση των ολοήμερων σχολείων
7) Υποβοήθηση υπογόνιμων ζευγαριών με την ένταξη των  εξωσωματικών στο ΓεΣΥ
8) Μειωμένη τιμολόγηση ρεύματος και δημοτικών τελών στους πολύτεκνους
 
Η Κύπρος έχει παραδοθεί αυτή την στιγμή στην Εθνοτική αντικατάσταση αφού η μείωση γεννήσεων των Ελληνοκυπρίων αναπληρώνεται από τις μεταναστευτικές ροές και όχι από τις γεννήσεις μας. Το δεδομένο αυτό επιβάλλεται να το λάβουμε σοβαρά υπόψη εάν δεν θέλουμε ως πολιτικοί να καταταγούμε στους εφιάλτες της ιστορίας μας.
 
Το τι συμβαίνει αυτή την στιγμή το μαρτυρούν οι ίδιοι οι αριθμοί που επιβεβαιώνουν τα όσα φωνάζουμε. Χωρίς να θέλουμε να στιγματίσουμε τα παιδιά αυτά τα οποία σαφώς έχουν δικαίωμα στην μόρφωση και από την στιγμή που διαμένουν στο τόπο μας, η ένταξη τους στα δημόσια εκπαιδευτήρια μας συντείνει και στην καλύτερη ένταξη τους στην κοινωνία μας. Εντούτοις, δεν μπορεί να μην προβληματίσει η αναλογία των κύπριων μαθητών και ειδικά στα νηπιαγωγεία και δημοτικά, με τους μαθητές με μεταναστευτικό βιογραφικό. Η αναλογία αυτή σκιαγραφεί το πληθυσμιακό μέλλον της Κύπρου που σε συνδυασμό με την υπογεννητικότητα της Κύπρου και δεδομένου και του μεγάλου αριθμού παιδιών που γεννούν οι μουσουλμάνες γυναίκες, στο σύντομο μέλλον θα είμαστε μειονότητα στην ίδια μας την πατρίδα. Οι γεννήσεις στην Κύπρο ανέρχονται στο 1.4, την στιγμή που ένας λαός για να επιβιώσει απαιτεί τουλάχιστον 2.1.  Με την υπάρχουσα γεννητικότητα και εάν παραμείνει το ποσοστό 1.4 ανά κύπρια, ο πληθυσμός των ελληνοκυπρίων υπολογίζεται να μειωθεί κατά 50% σε τριάντα χρόνια.

Η γλώσσα, η θρησκεία, τα ήθη και έθιμα, η κουλτούρα και πολιτισμός μας, βρίσκονται σε κίνδυνο. Κινδυνεύει η οικονομία και η εθνική μας ασφάλεια, η εθνική και φυσική μας επιβίωση για την οποία έχουμε δώσει αγώνες. Κάποτε ο εχθρός ήταν φανερός, τώρα όχι μόνο εισβάλλει «ειρηνικά» αλλά τον συντηρούμε κιόλας!

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΠΑΖΑΡΟΣ 
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΔΗΣΥ ΠΑΦΟΥ
 

Τρίτη 2 Μαΐου 2023

ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΠΑΦΟΥ

    Ο Υπ. Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Βαφεάδη επισκέφτηκε σήμερα την επαρχία μας όπου και συζητήσαμε για την αδήριτη ανάγκη να προχωρήσουν το συντομότερο δυνατόν οι διαδικασίες των δύο σημαντικών οδικών έργων που χρονολογούνται, ο Δρόμος πρόσβασης προς το Αεροδρόμιο Πάφου από τον ποταμό Έζουσας και ο Παραλιακός Δρόμος Χλώρακας-Λέμπας-Κισσόνεργας (προέκταση της Λ. Τάφοι των Βασιλέων).

    Και για τα δύο έργα έγιναν άλματα προόδου από την κυβέρνηση Αναστασιάδη και από τον πρώην υπουργό κ. Καρούσο,  οι διαδικασίες είναι προχωρημένες αλλά υπάρχουν για τον Δρόμο προς το Αεροδρόμιο κάποιες δυσκολίες με το Τμήμα Περιβάλλοντος για τις οποίες ο Υπουργός εξέφρασε αισιοδοξία ότι τα όποια περιβαλλοντικά θέματα θα ξεπεραστούν.

    Αναφορικά με τον Παραλιακό Δρόμο Χλώρακας-Λέμπας-Κισσόνεργας, αυτός βρίσκεται στο στάδιο της ετοιμασίας των Κατασκευαστικών Σχεδίων από το Τμήμα Δημοσίων Έργων μέσω ιδιώτη μελετητή στον οποίο θα ανατεθούν μετά από διεξαγωγή διαγωνισμού προσφορών.

    Δεν χωρούν δικαιολογίες. Η ευθύνη για την μη υλοποίηση των έργων βαραίνει όλες τις κυβερνήσεις που πέρασαν. Ειδικά ο σχεδιασμός του παραλιακού δρόμου προς Πέγεια εκπονήθηκε πριν 30 χρόνια και παραμένει επί χάρτου! Θα συνεχίσω με όλες μου τις δυνάμεις τη προσπάθεια που άρχισα αμέσως με την εκλογή μου, με όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες που συνεργάστηκα θέσαμε ως στόχο να υλοποιήσουμε την προέκταση της Λ. Τάφοι των Βασιλέων και ο στόχος αυτός παραμένει.

    Όπως ανάφερα στον κ. Βαφεάδη, απαιτείται αποφασιστικότητα, συνεργασία και πολιτική βούληση για να προωθηθούν οι διαδικασίες. Ευελπιστώ η θετική ανταπόκριση του υπουργείου του να γίνει πράξη. 

Ημ. 2/5/2023

Χαράλαμπος Πάζαρος

Βουλευτής ΔΗΣΥ Πάφου

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΑΛΗΘΕΙΑ" ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ

Το μεταναστευτικό αποτελεί σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του τόπου μας. Είναι λυπηρό ένας μικρός τόπος όπως η Κύπρος να κατέχει την 1η θέση μεταξύ όλων των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε αιτήσεις πολιτικού ασύλου. Το ποσοστό των αιτήσεων στη Κύπρο αγγίζει το 6,2-3% σε σύγκριση με το 1-1,5% των άλλων ευρωπαϊκών χωρών, ακόμη και αυτών της πρώτης γραμμής, όπως Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία και Μάλτα. Ενδεικτικό της τραγικότητας της κατάστασης είναι το γεγονός ότι από το 2015 μέχρι 2022 οι αιτήσεις ασύλου στη Κύπρο μας αυξήθηκαν κατά 735%! Στους πρόσφατους αριθμούς, το 2021 είχαμε περίπου 13,250 αιτήσεις. Από αυτές απορρίφθηκαν οι 10,785 και εγκρίθηκαν μόνο οι 2,450.

 

Δυστυχώς ο μεγαλύτερος αριθμός αυτών των μεταναστών δεν είναι πρόσφυγες με την έννοια που ο Νόμος ορίζει αφού δεν πρόκειται για άτομα προερχόμενα από εμπόλεμες ζώνες που κινδυνεύει η ασφάλεια και η ζωή τους στη χώρα τους. Είναι καθαρό πως το κυριότερο κίνητρο τους είναι το οικονομικό και η επιδοματική πολιτική που εφαρμόζει η Ευρωπαϊκή Ένωση την οποία επαναλαμβάνω θεωρώ άστοχη. Η ΕΕ έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης αφού έπρεπε εγκαίρως να λάμβανε υπόψη της τις ιδιαίτερες περιστάσεις της Κύπρου, την γεωγραφική της θέση και ιδιαίτερα το γεγονός ότι είναι ένα μικρό ημικατεχόμενο νησί που δεν ανήκει στη ζώνη του Σέγκεν.

 

Στην πραγματικότητα, μετά τον εποικισμό των κατεχόμενων αφού οι τούρκοι έποικοι είναι πλέον πλειοψηφία έναντι των νόμιμων κατοίκων του νησιού που είναι οι τουρκοκύπριοι, αυτό που συντελείται στο τόπο μας είναι ένας υδριβικός πόλεμος της Τουρκίας για δημογραφική αλλοίωση και μουσουλμανοποίηση της Κυπριακής Δημοκρατίας. Το 96% των παράνομων μεταναστών εισέρχεται στα εδάφη μας από την γραμμή κατάπαυσης του πυρός ακολουθώντας την πορεία υποσαχάριες χώρες Αφρικής - Κωνσταντινούπολη – παράνομο αεροδρόμιο Τύμβου - ελεύθερες περιοχές.

 

Το φαινόμενο των ασυνόδευτων παιδιών, χωρίς να θέλουμε να στιγματίσουμε τα πραγματικά ανήλικα παιδιά τα οποία οφείλουμε να τα στηρίξουμε, οι πλείστοι δεν είναι ανήλικοι. Παρά το ότι δεν δέχονται ιατρικό έλεγχο αφού δεν έχουν τέτοια υποχρέωση παρά μόνο με την θέληση τους για εξακρίβωση της ηλικίας τους, το 2021 έγιναν με επίσημα στοιχεία περίπου 70 ιατρικές εξετάσεις ασυνόδευτων ανηλίκων. Αποδεδειγμένα μόνο το 35% ήταν ανήλικοι. Το υπόλοιπο 65% δεν ήταν ανήλικα παιδιά.  Πως μπορεί ένα ανήλικο παιδί να επιβιβάζεται νόμιμα σε ένα αεροπλάνο ή λιμάνι, μόνο του, χωρίς έλεγχο και χωρίς έγγραφα;

 

Η θέση ότι το κίνητρο είναι το οικονομικό και ότι πρόκειται για οικονομικούς μετανάστες και όχι πρόσφυγες αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι ποσοστό 80% των αιτήσεων δεν τηρούν τα κριτήρια για να θεωρηθούν πρόσφυγες και ως εκ τούτου οι αιτήσεις τους απορρίπτονται. Εάν σε αυτό τον φιλόξενο λαό έρχονταν μόνο οι πραγματικοί πρόσφυγες που είναι το 20% τότε δεν θα υπήρχαν αντιδράσεις. 

 

Σε αριθμούς σας αναφέρω πως, από το 2015 μέχρι σήμερα, οι κύπριοι φορολογούμενοι πολίτες έχουν πληρώσει από την τσέπη τους το ποσό των 250 περίπου εκατομμυρίων ευρώ.

 

Αυτή την στιγμή οι δικαιούχοι επιδόματος μέχρι το τέλος του έτους 2022 ήταν 7.000 άτομα. Ο αριθμός των δικαιούχων επιδομάτων μέσα σε τέσσερις μόνο μήνες, ανήλθε στα 9.000 άτομα, δηλαδή είχαμε μέσα σε μόνο 4 μήνες 2.000 περισσότερα άτομα που κρίθηκαν ως δικαιούχοι επιδόματος. Το επίδομα που παραχωρείται ανέρχεται περί τα €185= ανά κεφαλή, πλέον €75= για ρεύμα και νερό και πλέον €100= για ενοίκιο για μονήρη και €200= ενοίκιο για δύο άτομα και πάνω το οποίο διαφοροποιείται ανά περιοχή διαμονής.

 

Εξάγεται από τους πιο πάνω αριθμούς πως ο χρόνος που κυλάει είναι εξαιρετικά σημαντικός και καταλυτικά εις βάρος της εθνικής μας ασφάλειας και της οικονομικής μας ευημερίας.  Παρά τα μέτρα που εφάρμοσε η προηγούμενη κυβέρνηση, είναι δύσκολο κατά γενική ομολογία να ελέγξουμε την γραμμή κατάπαυσης του πυρός που αποτελεί την αχίλλειον πτέρνα μας. Πρόσφατα έγινε η πρώτη επίσημη παραδοχή της Ευρώπης για την εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού από την Τουρκία μέσω της γραμμής κατάπαυσης του πυρρός. Η Κυπριακή Δημοκρατία έχει την δυνατότητα να διεκδικήσει από την Ευρώπη και να ανακόψει τις καθημερινά παράνομες διελεύσεις που διοχετεύονται μέσω κατεχομένων  με την υιοθέτηση εκείνων των μέτρων που εφαρμόζονται στα εξωτερικά σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης χωρίς η Πράσινη Γραμμή να θεωρείται εξωτερικό σύνορο.

 

Ημ. 1/5/2023
Χαράλαμπος Πάζαρος
Βουλευτής ΔΗΣΥ επαρχίας Πάφου
Μέλος της Ad Hoc Επιτροπής για τη μελέτη του Δημογραφικού Προβλήματος